Sunday, March 6, 2011

My Hammie Is Understanding :)

Salam

Okay!I know...I haven't update my blog for a while...-make innocent face- -what???-

hehe...

Ni haaa...ada ceghite best punya. Tentang kedevotan(devote) hammie aku kepada Allah...Hamster pon sembah Allah tau tak???lagi power tahap super kamaha daripada manusia yang marhaen macam aku ni...

Tadi tengah solat subuh...hamster aku ni dah start gigit-gigit sangkar dia mintak makanan...yea-yea, aku tau yang hamster sentiasa dibekalkan dengan makanan tapi bekas makanan hamster aku dari semalam aku x basuh lagi...banyak segala makhluk bakteria, dia punya sweet home pon aku tak basuh lagi, nak tumbuh fungi la kot. hehe...kesian hamster aku punya ada tuan macam aku. At least aku dah basuh cage dia bedding pon dah tukar. Saya ni care jugak tau x?hehe

Macam biasalah rutin aku lepas solat subuh baca Asma ul-Husna, bila hammie aku tengok aku dah selosai solat, lagi kuat dia gigit sangkar tu nak mintak makanan...so aku cakap je la dekat hamster tu

'Kejap yer Tomeh, nak baca kejap'

Then dia tiba-tiba berhenti duduk dalam dia punya second house. Jadi hamster baik. Dah first house dia aku x basuh, so dengan terpaksalah dia kena duduk dalam second house dia.hehe.

hamster aku lagi comel daripada ni...seriyes!x tipu

Bila aku habis baca asma ul-Husna aku terus pergi toilet, nak melepaskan hajat. So aku rasa semua orang mmg tau kot yang aku ni jenis baca buku dalam toilet,hehe. Tengah khusyuk-khusyuk baca buku, sampai sekarang pukul 9.30 pon aku belum bagi dia makan lagi.huahuahua...

saya baca buku sekhusyuk INI!


So pengajaran di sini, aku terkejutz dengan hammie yang memahami aku yang tengah busy menelepon Allah dan kemalasan aku.huahuahua

Nota kaki- Hammie aku ada dua rumah, satu yang kecik lagi satu yang besar punya. Hammie aku lagi prefer rumah yang kecik tu, walaupun rumah tu kecik, tapi rumah tu comel and comfortable untuk dia.hehe
-Nama hammie tu Tomeh...nak tau kenapa panggil dia Tomeh?kita tunggu di post yang akan datang :)

LOVE

AFNEy

No comments:

Post a Comment